понеділок, 7 жовтня 2019 р.

Зубні щітки і що з ними робити

Нещодавно я виявила, що мій дуже давній zerowaste пост в блозі користується в певних колах великою популярністю і що треба писати більше таких статей. У соцмережах таке буває: оточуєш себе однодумцями і вважаєш, що у певній темі усім все відомо, — і забуваєш про існування незмірно більшої кількості людей, які теж не проти б щось довідатися.

Отже, сьогоднішня розповідь про зубні щітки. Попереджаю: фотографій звалищ і тваринок, які вдавились зубними щітками, не буде.

У червні 2017 року, беручи участь у своєму першому zrw-марафоні, я довідалась про існування дерев'яних зубних щіток. Мене порадили одну компанію, яка такий товар мала б продавати, і мені справді вдалося придбати у них дві щіточки (на фото три, про третю нижче). Пам'ятаю, Нова пошта взяла тоді з мене за пересилання кілограму, хоча щіточки важили менше, ніж та коробка, в яку їх поклали.

Ці щітки дуже швидко зносилися (на фото видно, якими вони стали через півтора місяці використання). Крім того, на вологий бамбук одразу почав лізти якийсь грибок, про існування якого у ванній кімнаті я й не задумувалась (теж видно на фото).


Щіточки треба було замінити на нові... А їх не виявилося. Те, що вдалося знайти в одному-єдиному екомагазині в Києві, коштувало так дорого, що я навіть зробила спробу зустрітися з продавцем, аби наперед подивитися, що воно таке за щітка більше ніж за 100 грн. Але не склалося.

Що ж, подумала собі я, поки покористуюся пластиковою, відправлю сестрі в Італію, там перероблять. Коли ж сестра пише, що не переробляють у них зубних щіток, у великій методичці, що її видала сміттєзбірна компанія, написано: мішане сміття. Отакої!.. Використані зубні щітки тепер лежатьв туалеті на поличці. Раптом треба буде для чистки чогось?..

І тут раптом цього літа (2019) повиринали звідкись у великій кількості різні екомагазинчики, зокрема в Інстаграмі. Щоправда, я таки купила до того білу щіточку (оту третю) вартістю як чотири звичайних, але вона також узялася чорними цяточками...

Тепер у мене нормальні бамбукові щітки, я тримаю робочу окремо від усього іншого, щоб вона часом не замокла. Її щетина не зіжмакалася, як у тих перших, і зараз я думаю, що час уже її добре вимити, як ото люди радять, бо уже повних 2 місяці нею користуюся.


Кілька практичних порад, раптом кому знадобиться.

1. Для неофітів: щетина з нейлону. Іншого ще не придумали. Її можна (треба) висмикнути перед утилізацією щітки.

2. Бамбук дуже швидко росте. Для виготовлення цих щіток не вирубують столітні ліси.

3. Є щітки з соломи. Я ще з ними не стикалася. Фото з інтернету.
4. Є природна зубна щітка — волокна (корінь) рослини, яку треба жувати, возять з Єгипту (мисвак, сивак). Також не стикалася. Раніше (у давні часи) люди саме такими "зубними віниками" й користувалися. Фото також з інтернету.
5. Щоб щітка не псувалася, не тримайте її у вологому середовищі. Найкраще — це бамбуковий тубус і мішечок. З таким набором можна їздити у мандри. 
 

6. Замовляти першу щітку найкраще в магазині, де є самовивіз. Щоб не платити за пошту. Якщо ні, то шукайте інші товари в тому самому магазині.

7. Найкраще спробувати на одному предметі, раптом вам не сподобається чи не підійде? Переважно щіточки м'які чи середньої м'якості. Але чистять добре, волокна проникають у набагато вужчі щілини, ніж у звичайної щітки.

8. З використаною щіткою купа всього можна робити. Мені особисто сподобалася ідея маркування розсади. Я точно їх повстромляю в землю наступного року, щоб голуби не товклися по квітах на балконі.

Ну, і 9. Я нічого не продаю. Якщо хочете знати, де я що брала, можете питати, рекламувати тут нікого не буду. Гаразд?

Ага, от що ще! Якщо раптом хтось довідається, що десь переробляють пластикові зубні щітки (чи частини з них), то дайте знати. Це буде дуже цінна інформація для багатьох!

Немає коментарів: